Partnerzy serwisu:
Pasażer

Z PKP Intercity do Wilna szybciej i częściej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
27-05-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Z PKP Intercity do Wilna szybciej i częściej
fot. BigHead - Own work, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgPanorama Wilna
Już w grudniu przyśpieszą pociągi do Wilna. Do stolicy Litwy będzie więcej połączeń. PKP Intercity i litewski przewoźnik pasażerski LTG Link podpisały list intencyjny o wzmocnieniu współpracy.

Czas podróży pociągiem z Warszawy do Wilna od grudnia skróci się o około 1 godzinę. Pasażerowie pojadą do stolicy Litwy trzema połączeniami, które zapewnią PKP Intercity i litewskie koleje LTG Link. To plany na najbliższy czas, ale podpisany właśnie list intencyjny umocni współpracę w celu poprawy połączeń między Polską a Litwą. Docelowo podróż z Warszawy do Wilna potrwa niespełna 7 godzin.

Dziś do Wilna mamy jedno połączenie z Krakowa przez Warszawę ze stację przesiadkową Mockava i dalej do litewskiej stolicy. Trwają też prace nad dwoma nowymi połączeniami z Wilnem: od strony zachodniej granicy Polski przez Poznań i Warszawę oraz z Suwałk.

Docelowo podróż w równym takcie

W liście intencyjnym o współpracy LTG Link i PKP Intercity założono, że w rocznym rozkładzie jazdy na sezon 2025/2026 będą co najmniej dwie pary połączeń, a docelowo cztery dziennie, kursujące co cztery godziny pomiędzy stolicami.

– Naszym celem jest nieustanne doskonalenie się i poprawa jakości podróży, aby coraz więcej Litwinów wybierało kolej jako środek transportu. Wierzę, że realizacja postanowień zawartych w liście intencyjnym pozwoli nam osiągnąć kolejny ważny cel – uczynienie podróży między Wilnem a Warszawą jeszcze bardziej atrakcyjną, co zachęci więcej osób do wyboru pociągu zamiast samochodu – mówi dyrektor Generalna LTG Link Kristina Meidė.

Pasażerowie podróżujący na trasie Warszawa – Wilno – Warszawa pojadą z jedną przesiadką z pociągów normalnotorowych na szerokotorowe. Przy tym przesiadka, odbywająca się po stronie litewskiej na stacji Mockawa, zajmie nie więcej niż 20 minut.

W przyszłości po Rail Baltica

– Jednym z naszych priorytetów jest rozszerzenie siatki połączeń międzynarodowych, a w tym szczególny nacisk chcemy położyć na rozwój połączeń z Litwą. Jest to istotne z punktu widzenia realizowanej inwestycji w Rail Baltica stanowiącej europejski projekt połączenia bałtyckich państw – podkreśla Janusz Malinowski, prezes Zarządu PKP Intercity. – Docelowo chcemy zapewnić pasażerom szybką i wygodną podróż, w przewidywalnym czasowo takcie, o dogodnych godzinach wyjazdów dla każdego pasażera – dodaje.

Partnerzy listu intencyjnego postanowili, że tworząc rozkłady jazdy, uwzględnią możliwości przesiadek na stacjach w Warszawie, Kownie i Wilnie na pociągi międzynarodowe i krajowe obsługiwane przez LTG Link i PKP Intercity.

Jasne zasady i komfort podróży

LTG Link i PKP Intercity ustaliły również zasady podziału kosztów przewozów i kształtowania cen biletów. Docelowo pasażerowie powinni uzyskać możliwość zakupu biletów z rezerwacją dowolnego miejsca udostępnianą przez każdego z przewoźników w komunikacji międzynarodowej lub z przesiadką do innych pociągów krajowych lub międzynarodowych. Ponadto realizacja takiego zakupu ma nastąpić w jednej transakcji za pośrednictwem stron internetowych lub aplikacji mobilnych przewoźników.

Partnerzy wyznaczyli też poziom jakości usługi, w tym dostępne udogodnienia dla podróżnych. Na trasie podróżni będą mieli zapewniony dostęp do bezprzewodowego Internetu, gniazdek elektrycznych oraz klimatyzacji, a także otrzymają możliwość skorzystania z posiłków.

Z myślą o podróżach Rail Baltica

Poprawa połączeń kolejowych pomiędzy Polską a Litwą dotyczy nie tylko stolic państw, ale także innych dużych miast w obu krajach. List intencyjny dotyczy również przyszłej współpracy w uruchomieniu przewozów pasażerskich na powstającej linii kolejowej Rail Baltica, która połączy Polskę z Litwą, Łotwą i Estonią.

LTG Link i PKP Intercity postanowiły, że do końca 2025 roku przygotują wspólny model przewozów pasażerskich, uwzgledniający pozyskanie taboru dla tych połączeń.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pociągi do Giżycka wrócą w czerwcu. Nie będzie ich wiele

Pasażer

Pociągi do Giżycka wrócą w czerwcu. Nie będzie ich wiele

Mikołaj Kobryński 26 maja 2025

W wakacje rusza IC Kasztelan z Krakowa do Hrubieszowa

Pasażer

Litwa: Rail Baltica to wielka szansa

Infrastruktura

Litwa: Rail Baltica to wielka szansa

Roman Czubiński 17 października 2024

Zobacz również:

Pociągi do Giżycka wrócą w czerwcu. Nie będzie ich wiele

Pasażer

Pociągi do Giżycka wrócą w czerwcu. Nie będzie ich wiele

Mikołaj Kobryński 26 maja 2025

W wakacje rusza IC Kasztelan z Krakowa do Hrubieszowa

Pasażer

Litwa: Rail Baltica to wielka szansa

Infrastruktura

Litwa: Rail Baltica to wielka szansa

Roman Czubiński 17 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5